SPORTSMAN 6X6 BIG BOSS 570 EPS EUT

Esittely

2016 - Big Boss

UUSI BIG BOSS ON ENTISTÄKIN PAREMPI!

Big Bossin eli ison pomon valmistuksesta on jo 25 vuoden kokemus. Se on eri maiden puolustusvoimien, rajavartiostojen, pelastuslaitokisen ja muiden ammattikäyttäjien kovassa käytössä ympäri maailmaa. Mallia on kehitetty vuosien varrella ammattikäyttäjien kokemuksien ja tarpeiden mukaan. Uusi Sportsman 570 EPS 6x6 EUT eli Big Boss on markkinoiden ainoa 6x6 –malli, mikä on valmistettu ja rekisteröity kahdelle henkilölle. Sportsman 6x6 on varusteltavissa monipuolisilla ja pikakiinnitteisillä Lock&Ride varusteilla moneen eri käyttöön.

Uudessa Sportsman 6x6 Big Boss 570 EPS mallissa on pidempi runko, jonka ansiosta siihen mahtuu kaksi henkilöä ja enemmän tavaraa. Matkustaja istuu hieman korotetusti ja mukavasti selkänojalla, käsikahvoilla ja jalkatuilla varustetussa istuimessa. Takana on kaasujousi avusteinen kippilava, johon voi lastata jopa 340 kg tavaraa. Lavalla on kuusi kiinnityskoukkua lastaukseen ja siinä on monipuolinen valmius pikakiinnitteisille Lock&Ride lisävarusteille.  Lavan tila voidaan jakaa kahteen eri osaan. Lavan vakiovarusteena on myös mahdollisuus 41 kg lisälastiin lavan päälle. Lisäksi edessä on intergoitu ja tiivistetty 25,5 l. tavaratila. Big Boss vetää myös uskomattomia kuormia peräkärryllä.

Moottorina on luotettava, kestävä, tehokas ja polttoainetaloudellinen yksisylinterinen Pro-Star 570 DOHC EFI (44 hv). Tankillisella (25,5 l.) polttoainetta ajaa jopa 209 km.

Big Boss on tehty vaativaan etenemiseen erittäin vaikeakulkuisessa maastossa ja raskaaseen työntekoon. Automaatinen nopeasti kytkeytyvä kuusipyöräveto ja erillisjousitus tekevät siitä ainulaatuisen varman etenijän. Etujoustovara on 20,8 cm ja takana 24,2 cm. Maavara on 29,2 cm.

2016 - Big Boss - 04

Katso 360 kuvaa:

Sportsman lava:

Fakta

  • Rekisteröity 2-paikkaiseksi EUT –traktoriksi
  • Automaattisesti ja nopeasti kytkeytyvä 100 % HighPerf. 6x6 veto
  • Sähkötoiminen EPS ohjaustehostin
  • EBS –moottorijarru ja ADC -alamäkijarru
  • Luotettava ja taloudellinen 44 hv moottori
  • Kippilava (340 kg)
  • Extra tiheä voimansiirron välitys
2016 - Big Boss - 02

EPS-ohjaustehostin

Sähkötoiminen ohjaustehostin toimii tehokkaimmin juuri silloin, kun sitä tarvitaan - hitaassa vauhdissa, äärimmilleen lastattuna ja telasarjalla varustettuna. Tehostus vähenee automaattisesti elektronisen ohjauksen avulla, kun tehostuksen tarve laskee kuten nopeammassa vauhdissa, ja näin optimaaliset ajo-ominaisuudet säilyvät joka tilanteessa. EPS-malleissa on lisäksi ANTI KICKBACK -toiminto, jolloin maaston epätasaisuudet eivät siirry iskuina ohjaustangolle.

2014 - EPS-ohjaustehostinlogo

ADC-alamäkijarru ja EBS-moottorijarru:

Turvallisen mönkijän ominaisuuksiin kuuluvat jokaiseen pyörään vaikuttavien hydraulisten levyjarrujen lisäksi sähköisesti toimiva ADC-alamäkijarru ja EBS-moottorijarru.

Teknistä huippuosaamista.

POLARIS 6x6 - ja kaikki pyörät vetävät!

Markkinoiden nopeimmin kytkeytyvä automaattinen ja todellinen 6x6 veto. Uudessa 6x6-malleissa etuveto kytkeytyy halutessasi entistäkin nopeammin ja automaattisesti, kun pitoa tarvitaan ja myös palautuu automaattisesti, kun sitä ei enää tarvita. Näin kiinnijäämisen mahdollisuus on minimaalinen, ohjaus pysyy kevyenä, eikä jatkuvan 6x6 vedon aiheuttamaa puskemista synny. Kun 6x6 veto kytkeytyy nopeasti, eteneminen on varmaa ja hallittua. Voit myös halutessasi kytkeä jatkuvan 4x6-vedon päälle.

Kaikki tämä toimii sähköisesti yhdestä kytkimestä ilman monimutkaisia vipuja ja toimenpiteitä. Jokainen joka liikkuu maastoajoneuvolla maastossa tietää, että 6x6 vedon on kytkeydyttävä nopeasti päälle, ennen kuin kiinnijääminen on jo tapahtunut. Jo hetkenkin turha sutiminen ja kaivautuminen saa maastoajoneuvon jäämään kiinni. Monissa muun merkkisissä mönkijöissä on käytössä vetojärjestelmiä ns. rajoitetuin luistoin, ja ne vetävät käytännössä vain kolmella pyörällä. Joillakin merkeillä on taas käytössä erikseen kytkettäviä lukkoja, joiden kytkemiseen tarvitaan aikaa ja keskittymistä ajon aikana.

2016 - Big Boss - 03

Tekniset tiedot

Moottori 1-sylinterinen, 4-tahtinen
Jäähdytysjärjestelmä nestejäähdytys
Polttoainejärjestelmä EFI
Sylinterimitat 567 cm3
Voimansiirto autom. PVT-variaattori
Käynnistys sähkö
Mittaristo vakio
Vaihteisto 2-eteen, vapaa, peruutus ja parkki
Pituus (mm) 2961
Leveys (mm) 1221
Korkeus (mm) 1434
Akseliväli (mm) 2019
Istuinkorkeus 857
Maavara (mm) 292
Polttoainesäiliö (L) 25,5
Renkaat, edessä 26x8-12
Renkaat, takana 26x11-12
Jarrut, edessä yhdestä vivusta toimivat hydrauliset levyjarrut
Jarrut, takana yhdestä vivusta toimivat hydrauliset levyjarrut
Kuivapaino 489
Kuormauskyky edessä (kg) 40,8
Kuormauskyky takana (kg) 340
Istuinpaikat 2
Valot vakio
Ohjaus suora
Virranulosotto vakio
Saatavana myös traktorimallina Kyllä
Saatavana myös L7e-tieliikennemallina ei
Saatavana myös maastomallina ei
Hinta 15 990 €

Lisävarusteet

Lisävarusteita ei löytynyt.

Traktori-, maasto- ja tieliikennemallit

Malli Myyntihinta Autovero Kokonaishinta  
2016 SPORTSMAN 800 EFI 6X6 - EUT Vahvistamatta 0 15 990
SPORTSMAN 6X6 BIG BOSS 570 EPS EUT Vahvistamatta 0 15 990
Sportsman 570 EFI EPS X2 Nordic Pro Vahvistamatta 0 12 990
2016 SPORTSMAN 570 EFI 4x4 - EUT Vahvistamatta 0 8 990
2016 SPORTSMAN 570 EFI EPS 4x4 - EUT ja L7 Vahvistamatta 0 10 290
2016 SPORTSMAN 570 EFI TOURING 4x4 - EUT Vahvistamatta 0 11 490
2016 SPORTSMAN XP 1000 EPS 4x4 - EUT ja L7 Vahvistamatta 0 15 990
2016 SPORTSMAN XP 1000 EPS High Lifter 4x4 - MAASTO Vahvistamatta 0 19 490
2016 SPORTSMAN XP 1000 EPS Touring 4x4 - EUT Vahvistamatta 0 16 990
2016 SCRAMBLER XP 1000 EPS LE - EUT Vahvistamatta 0 16 990
2016 Sportsman 570 ACE 4x4 - EUT Vahvistamatta 0 11 990
2016 OUTLAW 50 - MAASTO Vahvistamatta 0 2 990
2016 OUTLAW 110 EFI - MAASTO Vahvistamatta 0 3 990
2016 SPORTSMAN 110 EFI - MAASTO Vahvistamatta 0 3 990
Sulje
Sulje