2021 SPORTSMAN 6X6 BIG BOSS 570 EPS

Esittely

2016 - Big Boss

BIG BOSS AMMATTIKÄYTTÖÖN JA VAATIVAAN HYÖTYKÄYTTÖÖN!

Polaris Big Bossin eli ison pomon valmistuksesta on jo 25 vuoden kokemus. Se on eri maiden puolustusvoimien, rajavartiostojen, pelastuslaitokisen ja muiden ammattikäyttäjien kovassa käytössä ympäri maailmaa. Mallia on kehitetty vuosien varrella ammattikäyttäjien kokemuksien ja tarpeiden mukaan. Uusi Sportsman 570 EPS 6x6 EUT eli Big Boss on valmistettu ja rekisteröity kahdelle henkilölle. Sportsman 6x6 on varusteltavissa monipuolisilla ja pikakiinnitteisillä Lock&Ride varusteilla moneen eri käyttöön.

Sportsman 6x6 Big Boss 570 EPS mallissa on pidempi runko, jonka ansiosta siihen mahtuu kaksi henkilöä ja enemmän tavaraa. Matkustaja istuu hieman korotetusti ja mukavasti selkänojalla, käsikahvoilla ja jalkatuilla varustetussa istuimessa. Takana on kaasujousi avusteinen kippilava, johon voi lastata jopa 363 kg tavaraa. Lavalla on kuusi kiinnityskoukkua lastaukseen ja siinä on monipuolinen valmius pikakiinnitteisille Lock&Ride lisävarusteille.  Lavan tila voidaan jakaa kahteen eri osaan. Lavan vakiovarusteena on myös mahdollisuus 41 kg lisälastiin lavan päälle. Lisäksi edessä on intergoitu ja tiivistetty 25,5 l. tavaratila. Big Boss vetää myös uskomattomia kuormia peräkärryllä.

Moottorina on luotettava, kestävä, tehokas ja polttoainetaloudellinen yksisylinterinen Pro-Star 570 DOHC EFI. Tankillisella (25,5 l.) polttoainetta ajaa jopa 209 km.

Big Boss on tehty vaativaan etenemiseen erittäin vaikeakulkuisessa maastossa ja raskaaseen työntekoon. Automaatinen nopeasti kytkeytyvä kuusipyöräveto ja erillisjousitus tekevät siitä ainulaatuisen varman etenijän. Etujoustovara on 20,8 cm ja takana 24,2 cm. Maavara on 29,2 cm.

2016 - Big Boss - 04

Katso 360 kuvaa:

Sportsman lava:

2019 - 6x6 - 01
2019 - 6x6 - 02

Fakta

  • Rekisteröity 2-paikkaiseksi T1b –traktoriksi (60km/h) (saatavana myös 40km/h malli)
  • Automaattisesti ja nopeasti kytkeytyvä 100 % HighPerf. 6x6 veto
  • Extra-tiheä voimansiirron välitys
  • Sähkötoiminen EPS ohjaustehostin
  • EBS –moottorijarru ja ADC -alamäkijarru
  • Luotettava ja taloudellinen moottori
  • Kippilava (363 kg)
  • Telasarja lisävarusteena
2016 - Big Boss - 02
2019 - 6x6 - 03

EPS-ohjaustehostin

Sähkötoiminen ohjaustehostin toimii tehokkaimmin juuri silloin, kun sitä tarvitaan - hitaassa vauhdissa, äärimmilleen lastattuna ja telasarjalla varustettuna. Tehostus vähenee automaattisesti elektronisen ohjauksen avulla, kun tehostuksen tarve laskee kuten nopeammassa vauhdissa, ja näin optimaaliset ajo-ominaisuudet säilyvät joka tilanteessa. EPS-malleissa on lisäksi ANTI KICKBACK -toiminto, jolloin maaston epätasaisuudet eivät siirry iskuina ohjaustangolle.

2014 - EPS-ohjaustehostinlogo

ADC-alamäkijarru ja EBS-moottorijarru:

Turvallisen mönkijän ominaisuuksiin kuuluvat jokaiseen pyörään vaikuttavien hydraulisten levyjarrujen lisäksi sähköisesti toimiva ADC-alamäkijarru ja EBS-moottorijarru.

Teknistä huippuosaamista.

POLARIS 6x6 - ja kaikki pyörät vetävät!

Markkinoiden nopeimmin kytkeytyvä automaattinen ja todellinen 6x6 veto. Uudessa 6x6-malleissa etuveto kytkeytyy halutessasi entistäkin nopeammin ja automaattisesti, kun pitoa tarvitaan ja myös palautuu automaattisesti, kun sitä ei enää tarvita. Näin kiinnijäämisen mahdollisuus on minimaalinen, ohjaus pysyy kevyenä, eikä jatkuvan 6x6 vedon aiheuttamaa puskemista synny. Kun 6x6 veto kytkeytyy nopeasti, eteneminen on varmaa ja hallittua. Voit myös halutessasi kytkeä jatkuvan 4x6-vedon päälle.

Kaikki tämä toimii sähköisesti yhdestä kytkimestä ilman monimutkaisia vipuja ja toimenpiteitä. Jokainen joka liikkuu maastoajoneuvolla maastossa tietää, että 6x6 vedon on kytkeydyttävä nopeasti päälle, ennen kuin kiinnijääminen on jo tapahtunut. Jo hetkenkin turha sutiminen ja kaivautuminen saa maastoajoneuvon jäämään kiinni. Monissa muun merkkisissä mönkijöissä on käytössä vetojärjestelmiä ns. rajoitetuin luistoin, ja ne vetävät käytännössä vain kolmella pyörällä. Joillakin merkeillä on taas käytössä erikseen kytkettäviä lukkoja, joiden kytkemiseen tarvitaan aikaa ja keskittymistä ajon aikana.

2016 - Big Boss - 03

Mönkijälehden 1/2016 koeajosta poimittua:

  • ”BIG BOSS on yllättävän ketterä ja kevyt ajaa”
  • ”Hämmästyttävän mukava vaikeassakin maastossa”
  • ”Monikäyttöisyyttä lisää kahden istuttava penkki ja hyvän kokoinen kippaava lava”
  • ”Omimmassa ympäristössään se on vaativassa ajossa, kuten tukkikörryn vedossa ja eräkämppien huoltohommissa”
  • ”Sähkölinjojen kunnossapidossa ja vastaavassa työkäytössä se on ylivoimainen peli”
  • ”Ojien ylitykset ja syvät metsäkoneen jäljet menevät poikittain yli että helähtää”
  • ”Mutaspoorin ja soinen maastokin ovat Big Bossille vain suupala”
  • ”Suolla voi ajaa pintakaasulla melkein jälkiä jättämättä, siinä missä nelipyöräinen uppoaa ja kaivaa uraa”

Tekniset tiedot

Moottori 1-sylinterinen, 4-tahtinen DOHC
Jäähdytysjärjestelmä nestejäähdytys
Polttoainejärjestelmä EFI
Sylinterimitat 567 cm3
Voimansiirto automaattinen 100% 6x6 veto, PVT-variaattori
Sytytysjärjestelmä Bosch ECM
Käynnistys sähkö
Mittaristo 4" LCD Rider Information Center
Vaihteisto Hidas ja nopea eteen, vapaa, peruutus ja parkki
Pituus (mm) 2950
Leveys (mm) 1245
Korkeus (mm) 1444
Akseliväli (mm) 2134
Istuinkorkeus 857
Maavara (mm) 292
Polttoainesäiliö (L) 25,5
Renkaat, edessä 26x8-12
Renkaat, takana 26x11-12
Jarrut, edessä yhdestä vivusta toimivat hydrauliset levyjarrut
Jarrut, takana yhdestä vivusta toimivat hydrauliset levyjarrut
Etujousitus MacPherson
Takajousitus A-tukivarret
Joustovara edessä 208mm
Joustovara takana 241mm
Latausjärjestelmän teho 660w
Kuivapaino 650
Kuormauskyky edessä (kg) 41
Kuormauskyky takana (kg) 363
Istuinpaikat Rekisteröity kahdelle
Valot vakio
Ohjaus suora
Virranulosotto vakio
Saatavana myös traktorimallina T1b - max 60 km/h ja T1a - max 40km/h
Saatavana myös L7e-tieliikennemallina Ei
Saatavana myös maastomallina Kyllä
Hinta 14 990 €

Lisävarusteet

Lisävarusteita ei löytynyt.

Sportsman 570

Malli Myyntihinta Autovero Kokonaishinta  
Winter Pack 2021 SPORTSMAN 570 EFI 4x4 Vahvistamatta 0 10 824
Prospector Pack - 2021 SPORTSMAN 570 EFI EPS 4x4 - T3b Vahvistamatta 0 16 608
2021 SPORTSMAN 570 EFI 4x4 - T3b Vahvistamatta 0 9 490
2021 SPORTSMAN 570 EFI EPS 4x4 - T3b Vahvistamatta 0 10 490
2021 SPORTSMAN 570 EFI EPS LE - T3b Vahvistamatta 0 10 990
2021 SPORTSMAN 570 EFI EPS AGRI - T3b Vahvistamatta 0 10 790
2021 SPORTSMAN 570 EPS Hunter SE - T3b Vahvistamatta 0 11 490
2021 SPORTSMAN 570 EFI SP EPS 4x4 - T3b Vahvistamatta 0 11 490
2021 SPORTSMAN 570 EPS SP Öhlins 4x4 - T3b Vahvistamatta 0 12 490
2021 SPORTSMAN 570 EFI EPS X2 Nordic Pro - T3b Vahvistamatta 0 11 990
2021 SPORTSMAN 570 EFI EPS X2 - T3b Vahvistamatta 0 10 990
2021 SPORTSMAN 570 EFI EPS Touring 4x4 - T3b Vahvistamatta 0 11 490
2021 SPORTSMAN 570 EFI EPS Touring DL 4x4 - T3b Vahvistamatta 0 11 990
2021 SPORTSMAN 6X6 BIG BOSS 570 EPS Vahvistamatta 0 14 990
2021 SPORTSMAN 6X6 BIG BOSS 570 EPS LE - T3 Vahvistamatta 0 15 990

Sportsman XP

Malli Myyntihinta Autovero Kokonaishinta  
2021 SPORTSMAN XP 1000 S T3b Vahvistamatta 0 16 990

Scrambler XP

Malli Myyntihinta Autovero Kokonaishinta  
2021 SCRAMBLER XP 1000 S - T3b Vahvistamatta 0 16 490

Nuorten mallit

Malli Myyntihinta Autovero Kokonaishinta  
2021 OUTLAW 70 EFI - MAASTO Vahvistamatta 0 3 450
2021 RANGER 150 EFI - MAASTO Vahvistamatta 0 5 690
2021 OUTLAW 110 EFI - MAASTO Vahvistamatta 0 3 990
2021 SPORTSMAN 110 EFI - MAASTO Vahvistamatta 0 3 990
2021 RZR 170 EFI - MAASTO Vahvistamatta 0 5 990
2021 Phoenix 200 - MAASTO Vahvistamatta 0 4 990

Polaris Hunter -mallisto

Malli Myyntihinta Autovero Kokonaishinta  
2021 RANGER EV HUNTER 4X4 - T2a Vahvistamatta 0 20 490
2021 Ranger XP 1000 EPS HUNTER T1b Vahvistamatta 0 21 990
2021 RANGER 570 EFI EPS 4x4 Hunter SE - T1b Vahvistamatta 0 17 190
2021 Ranger 570 EFI EPS Hunter SE Cabin 4x4 - T1b Vahvistamatta 0 23 120
2021 SPORTSMAN 570 EPS Hunter SE - T3b Vahvistamatta 0 11 490
Sulje
Sulje